Νόμος του κράτους είναι από χθες ο περιβόητος νόμος
4030/2011 με τίτλο «νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και
άλλες διατάξεις»- που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 249
Α') και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ελεύθερη κυκλοφορία
πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, σε μία εκ των διατάξεων αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρες diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εφόσον αυτά πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 ή Euro 6.
Την ίδια ώρα, σε αγώνα δρόμου επιδίδονται οι αντιπροσωπείες προκειμένου να ικανοποιήσουν το συνεχώς αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον που προέκυψε από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και να προλάβουν παράλληλα το πρόγραμμα της απόσυρσης που είναι σε ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Συγκεκριμένα, σε μία εκ των διατάξεων αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Αίρεται η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρες diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, εφόσον αυτά πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 ή Euro 6.
Την ίδια ώρα, σε αγώνα δρόμου επιδίδονται οι αντιπροσωπείες προκειμένου να ικανοποιήσουν το συνεχώς αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον που προέκυψε από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και να προλάβουν παράλληλα το πρόγραμμα της απόσυρσης που είναι σε ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Αν και είναι ακόμη νωρίς για να
κρίνουμε την απήχηση του μέτρου, εντούτοις οι μέχρι πρότινος «παγωμένες»
εκθέσεις αρχίζουν να ζεσταίνονται από υποψήφιους αγοραστές που σπεύδουν για
να ενημερωθούν για τα πλεονεκτήματα των ντίζελ, τις τιμές, αλλά και να κάνουν
συγκρίσεις με αντίστοιχα βενζινοκίνητα ΙΧ.
Εκτός των όποιων περιβαλλοντικών οφελών (με την προϋπόθεση, βεβαίως, το καύσιμο να είναι αρίστης ποιότητας και να πληρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή), ένας βασικός λόγος της αγοράς ενός ντίζελ αυτοκινήτου είναι η μειωμένη κατανάλωση κατά 30-50% (ανάλογα με την κατηγορία), ενώ σημαντικό είναι και ο όφελος που προκύπτει από το μειωμένο κατά 15-20% κόστος του καυσίμου (σε σχέση με τη βενζίνη).
Στα μακροπρόθεσμα οφέλη συμπεριλαμβάνονται τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα που προκύπτουν από τα πιο αραιά διαστήματα σέρβις, χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.
Εκτός των όποιων περιβαλλοντικών οφελών (με την προϋπόθεση, βεβαίως, το καύσιμο να είναι αρίστης ποιότητας και να πληρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή), ένας βασικός λόγος της αγοράς ενός ντίζελ αυτοκινήτου είναι η μειωμένη κατανάλωση κατά 30-50% (ανάλογα με την κατηγορία), ενώ σημαντικό είναι και ο όφελος που προκύπτει από το μειωμένο κατά 15-20% κόστος του καυσίμου (σε σχέση με τη βενζίνη).
Στα μακροπρόθεσμα οφέλη συμπεριλαμβάνονται τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα που προκύπτουν από τα πιο αραιά διαστήματα σέρβις, χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.
Πηγή: http://www.newpost.gr